Fitness
Основно меню
FITNES-BG.COM
Фитнес Профил
Фитнес Зали
Хранене
Тренировки
Упражнения
Полезно
Хранителни Добавки
Фитнес Медикаменти
Форум
Фитнес
Фитнес речник
Магазин
Контакти
Производител:



Виж кошницата
Нямате поръчани продукти.
Въже за скачане
Въже за скачане
6.90 BGL
Купи

BCAA – 500 mg - Ultimate
BCAA – 500 mg - Ultimate
43.99 BGL
Купи

Mega Gainer 3100- 4.5 kg.
Mega Gainer 3100- 4.5 kg.
107.90 BGL
Купи

Вход





Забравена парола
Нямате достъп?
Регистрирайте се!!!
Amino ST 5300 – 350 tabs
Amino ST 5300 – 350  tabs
69.90 BGL
Купи
Milk & Egg - 1.6 kg
Milk & Egg - 1.6 kg
84.50 BGL
Купи
Whey Supreme – 2 lbs
Whey Supreme – 2 lbs
66.99 BGL
Купи
Домати и спанак вардят сърцето

Менюто с повече плодове, зеленчуци и блюда с цели зърна намалява риска от инфаркт, особено при хора с високо кръвно налягане, доказва проучване на д-р Алберто Ашерио от Центъра за обществено здраве към Харвардския университет. Полезното въздействие се дължи на високото съдържание на калий в тези храни, но и на някои техни специфични съставки. В изследването били включени 44 000 мъже. Опасността от сърдечен удар била с 37 на сто по-ниска при хората, които си набавяли най-много калий. Високите дози от веществото доставяли в организма 9 порции дневно с плодове и зеленчуци, най-ниските -само четири!

 

Източници на калий са доматите, спанакът, бананите, портокалите. Най-добре се отразяват обаче суровите пресни плодове и зеленчуци. Два домата например се равняват на една порция готвено със спанак. И двете блюда зареждат с около 1 грам калий. Това е най-често срещаната доза и в хранителните добавки, напомня Ашерио.

Магнезият и целулозата в зърнените храни също имат предпазен ефект. Инфарктът сразява 30% по-рядко хората с висок прием на магнезий и 40 на сто по-рядко любителите на блюда с повече целулоза, отколкото мъже и жени с ниски равнища на тези вещества.

За да спасим сърцето си от вреди, трябва поне 5 пъти на ден да хапваме плодове и зеленчуци. Минимум пет (това зависи от калорийните нужди на организма) да са порциите и със зърнени храни дневно, препоръчва американското Дружество за опазване на сърцето. Най-добре е да се ориентираме към богатите на фолиева киселина и на антиоксиданти храни, фолиевата киселина има в зелените листни зеленчуци, в зърнените продукти и цитрусите. Различните плодове и зеленчуци пък ни зареждат с антиоксиданти, които пречат на свободните радикали да повреждат стените на артериите или да
склерозират.

 
< Предишна   Следваща >

хранителни добавки протеин зеолит гейнер l-carnitine креатин Хороскопи bodybuilding fitness

хранителни добавки

Generated in 0.22180318832397 Seconds