|
Яж само белтъка на яйцето. Това е съвет познат на всеки който консумира повече от едно яйце на ден. Целите яйца отдавна се славят с лоша репутация. Това е така, защото се знае, че повишават нивото на холестерол и увеличават риска от сърдечни проблеми. Но напоследък се изказват по-различни мнения.Тъй като около две трети от холестерола в кръвта се произвежда от черния дроб, не би трябвало да е изненада, че няколко скорошни изследвания не откриват връзка между приемането на цели яйца и получаване на инфаркт или удар при здрави хора.
Всъщност, изследване от университета Сторс в Кънектикът разкрива, че у субекти, които поглъщат по едно яйце всеки ден в продължение на 12 седмици нивото на добър холестерол нараства вероятно заради лецитина, съдържащ се в яйчните жълтъци. Жълтъкът съдържа и хранителни вещества като холин, омега мастни киселини и витамин Д, също както и лутеин и зеаксантин -два анти оксиданта, които предпазват зрението. Субектите, които консумират жълтъци също така са натрупали повече мускулна маса и сила, в сравнение с онези, които не консумирали жълтъци по време на програма със силово трениране. Затова, на всеки две яйца, които изяждаш се увери, че поне едното е цяло. |